søndag 18. mars 2012

Tid for teknisk sjekk!

Jeg var så heldig her en dag å få ryddet litt tid i finværet til bruk på raceren. Det var så herlig å sykle med litt varmere vær, uten regn og uten altfor mye vind.

Bare litt etter 12 km var jeg så uheldig at girvaieren røk. Da ble det brått slutt på den turen. Jeg måtte tråkke på tunge gir, men heldigvis ikke mer enn et par km før jeg kom til Bike Brothers. Og der kunne de reparere, men jeg mistet en treningstur. Kipt!

Likevel tenkte jeg mens jeg syklet hjem at det var noe bra med dette, for jeg var alene. Hadde dette vært på fellestrening, ville jeg faktisk gått glipp at en slags gratistrening. Ja, for det er mye kjekkere å sykle i fellesskap og de turene koster meg fint lite. Jeg kom også til å tenke på at jeg på en fellestrening i fjor sto for to av punkteringene på en trening. Heldigvis er det alltids noen som er racere på å bytte slange, og noen som er flinke til å ta inn tapt avstand til resten av laget. Men det er likevel ikke den optimale turen når det skjer tekniske uhell med sykkelen. 

Konklusjonen er som følger. Sjekk om sykkelen din er i kjørbar stand i god tid før første trening. Bytt gamle dekk, sjekk lufttrykket, tenk gjennom om du bør bytte vaiere, strømper el. Jeg bør vel ikke nevne dette, men jeg gjør det likevel. Husk å vaske sykkel og olje kjede etter hver tur! Jeg har det som et mål, selv om jeg ikke alltid klarer å få gjennomført det.


Bike Brothers har forøvrig et godt tilbud på service for Team Jæren.

Det nærmer det seg raskt vår første fellestur på racer. Det går etter planen lørdag 24.03 kl 09.00 fra Otimera. Sees!

Og dere som er litt mer tekniske enn meg, må gjerne legge inn noen kommentarer her!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar