torsdag 24. mai 2012

Dovner du i tærne under lange sykkelturer?

Det gjør jeg.

Derfor skal jeg teste ut et nytt produkt under helgens ritt mellom Kristiansand og Hovden.
Ortopeden på sykkeltilpasningen hadde anbefalt såler med litt ekstra mykt innlegg rett under tåballene. Siden jeg ikke har funnet de rette sålene ennå, så spurte jeg på Straen sykepleiesenter om de hadde noen såler som kunne passe. Jeg har erfaring med at de fleste sålene som finnes der ute er litt for tykke for sykkelsko. Det var også tilfelle i denne butikken, men da jeg forklarte ekspeditøren hva jeg trengte og hvorfor, kom de frem med denne løsningen:


 Jeg synes med en gang det så brukbart ut. Det lille innlegget består av myk "polymer gel" (engelsk stavemåte) som er litt tykkere i midten. Den skal beskytte mot friksjon og press mot tåballene.
Jeg tenkte kanskje det var flere som ville teste det ut, og legger derfor ut informasjon og bilder her.

Ellers gleder jeg meg veldig til Colourline Setesdal Tour til helgen.

Det er meldt strålende vær!


Og jeg håper at jeg slipper dovne tær. Jeg kommer tilbake med en aldri så liten vurdering av produktet senere!

1 kommentar:

  1. Innleggene virket kjempebra. Jeg fikk ikke dovne tær i det hele tatt! Og der hadde jeg i hvertfall et problem mindre.

    SvarSlett