lørdag 31. mars 2012

Langtur med lag 3.

I dag møtte 12 menn og damer fra lag 3 til rolig langtur. Turen gikk fra optimera over Tjelta, nedover mot Bore kirke og utover mot Nærlandsheimen. Vel oppe etter avkjørselen fra Bore kirke hadde vi en liten stopp hvor vi snakket om kjedekjøring. Alle som møtte i dag hadde kjørt kjede før, så det var ikke så mye nytt å si. I nordavinden forsøkte vi først å kjøre venstrerulle, men det viste seg å bli problematisk. Frode R foreslo å snu rulla slik at det var mulig å kjøre i sakterekken samtidig som en kunne holde sykkelen med en hånd for å drikke. Undertegnede var meget glad for dette da min sykkel stadig ble tatt av vinden.

Etter et lite stykke på riksveien tok vi av mot Nærbø. Vi tok en liten peptalk om kjedekjøringen på bensinstasjonen. Alle syns det var kjekt å sykle i kjede, men mange mente at det ble en litt for hektisk rulle i perioder og at det gikk litt fort til å være rolig tur. Frode R oppmuntret oss til å ligge tettere nå når vi skulle svinge av mot Undheim og kjøre mot vinden.

Jeg har lært meg til å tenke at om jeg ligger høyt i puls, så kan jeg være sikker på at andre gjør det også. Det var derfor ofte min stemme som ropte roa ne! Likevel har jeg en følelse av at jeg sliter ekstra tungt i motvind (eller er det bare psykisk?). Det var i hvertfall få andre som ba om at tempoet skulle ned, men alle gav tilbakemelding etter turen om at tempoet var bra.

Her er lenke til turen vi planla. Turen fulgte planen bortsett fra et lite stykke på Fjermestadveien der Ola ledet oss over en liten avstikker til høyre for å få en finere vei. Det er kjekt å ha med kjentfolk som kan inspirere til å prøve nye veier!

De som var med var Alexander, Knut, Geir Åge, Bjørn, Frode R, Geir M, Billy, Karl, Ola, Monica, Marianne og Jonny. Alle mente vi hadde hatt en flott tur i greit tempo. Skriv gjerne inn en kommentar om du var med på turen.

Det ble ca 8 mil, 3 timer med pauser og ingen tekniske uhell.

Tusen takk for turen!

Neste tur er bakkedrag på tirsdag 03.04. Oppmøte ved Høyland kirke kl 17.00.

Lørdag 07.04 blir det igjen langtur kl 09.00.

Håper at flere kan møte selv om det er påskeaften.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar